شناسه خبر : 101727
یکشنبه 18 تير 1402 , 13:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جشن میلاد امام موسی کاظم (ع) درمکه مکرمه/فیلم

زائران ایرانی میلاد باسعادت امام موسی کاظم (ع) را در مکه مکرمه جشن گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، همزمان با فرارسیدن ۲۰ ذی‌الحجه  سالروز میلاد هفتمین پیشوای امامت و هدایت حضرت باب الحوائج امام موسی بن جعفر(ع)، حجاج ایرانی عید ولادت پر خیر و برکت آن امام همام را دیشب و امروز درهتل های محل اسکان خود در مکه مکرمه جشن گرفتند.

در مراسمی که از سوی بعثه مقام معظم رهبری در هتل بلدالطیب برگزار شد با مولودی خوانی و شعرخوانی حاج علی مالکی نژاد و حاج حمید رمضانپور ذاکران اهل بیت درمدح آن امام بزرگوار، این جشن فرخنده رنگ و شور شادی به خود گرفت.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین علی ثمری سخنران بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به ویژگی های شخصیت امام هفتم به تبیین سیره حضرت موسی کاظم (ع) پرداخت.

این سخنران و کارشناس مذهبی نکات جالب توجه درباره زندگی امام موسی کاظم (ع) را برشمرد و گفت: ایشان روزها را با روزه و شب ها را با عبادت سپری می کردند.

وی با اشاره به مصائب و مشکلات دوران امامت حضرت موسی کاظم (ع) افزود: وجود مبارک حضرت موسی بن جعفر(ع) باب الحوائج نامیده می شود.

گفتنی است موسی بن جعفر، امام هفتم به دلیل حلم و بردباری در برابر تجاوزکاران و فرونشاندن غیظ و خشم خویش به "کاظم" ملقب  و به سبب  کثرت عبادت و زهد به عبد صالح  معروف بودند.

download

منبع: حج
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi